Enkele van de grootste Europese en Franse kunstwerken uit het begin van de 19e en 20e eeuw zijn te vinden in het Musée d'Orsay museum in Parijs. Toeristen van over de hele wereld bezoeken dit geweldige museum om de prachtige kunstwerken van wereldberoemde kunstenaars te bekijken.
Als u een kunstliefhebber bent, dan moet een bezoek aan het Musée d'Orsay museum uw topprioriteit zijn. Omdat het museum enorm is, moet u het museum misschien meerdere keren bezoeken om de uitgebreide collectie kunstwerken in dit museum te zien. Als je tijd tekort kwam, zijn hier vier kunstwerken die je gezien moet hebben in het Musée d'Orsay museum, die je niet mag missen tijdens een bezoek aan dit museum.
Een begrafenis bij Ornans
Gustave Courbet schilderde dit uitzonderlijke kunstwerk aan het einde van de 18e eeuw. Hij wilde dit schilderij weghalen van het elitaire academisme van Dominique Ingres, Eugène Delacroix, Jacques-Louis David en andere romantische kunstenaars. Courbet schilderde de arme mensen vooraan en in het midden van het beeld, een voorrecht dat in die tijd in de geschiedenis exclusief aan de rijke en rijke klasse was opgedragen.
Bal du Moulin de la Galette
Pierre-Auguste Renoir schilderde Bal du Moulin de la Galette in het jaar 1876. Dit verbazingwekkende kunstwerk veroverde gemakkelijk de bourgeoisie en de ontluikende cafécultuur, die eind jaren 1870 Parijs overspoelde. De levendigheid van het nieuwe Parijs, een stad waar mensen konden genieten van hun dag door te drinken en te dansen met hun vrienden, wordt op spectaculaire wijze weergegeven op dit schilderij.
Diner bij het bal
Dit kunstwerk wordt beschouwd als het beroemdste werk van de kunstenaar, Edgar Degas. Dit schilderij lijkt op het eerste gezicht misschien veel op Renoir's Bal du Moulin, vanwege de levendige kleuren die de kunstenaar gebruikt, maar je zult uiteindelijk beseffen dat de kunstenaar hier een waarschuwingssignaal naar de kijkers probeert over te brengen, in plaats van een burgerlijke Franse viering.
Bazille's Studio
Frédéric Bazille schilderde Bazille's Studio aan het einde van de 18e eeuw, toen spanningen rond conventionele genderrollen steeds groter werden. Dit schilderij benadrukt effectief de ongelijkheid tussen vrouwen en mannen in de kunstwereld in deze periode. Het kunstwerk portretteert een groep mannen die analyseren, praten en observeren, terwijl de enige vrouwelijke aanwezigheid in dit werk naakte figuren in de muren van de schilderijen zijn.